هر کدام به نوعی از نما نیاز دارند تا نشان دهنده کسب و کار طراحی داخلی ساختمان های اداری آن ها باشد. روزهای میز کنفرانس ایستا ، که در انتهای آن صفحه نمایش مسلط است ، گذشته است – و مسافت خوبی دارد. در ادامه به ارائه توضیحاتی مختصر اما جامع نسبت به نکات دخیل در طراحی محیط اداری میپردازیم که به شما برای طراحی اداری مدرن و کلاسیک کمک خواهد کرد. در ادامه با 5 تکنیک جدید در طراحی دکوراسیون اداری که در نقشه بهترین طراحان جهان منعکس می شوند، آشنا خواهید شد. در ادامه مقاله قصد داریم ایده هایی برای دکوراسیون اتاق اداری زیبا و شیک را به شما ارائه داده و توضیحاتی را به اختصار بیان کنیم. در این مقاله، قصد داریم بررسی کنیم که برای ساخت چنین ساختمانی، باید به چه اصولی توجه کرد و به چه مواد اولیهای نیاز است. انتخاب مواد اولیه و متریال، بیشتر بستگی به سبکی دارد که در نما و دکوراسیون انتخاب نمودهاید. ولی واقعیت عمیق تر این است که دکوراسیون و طراحی به محیط جان و روح می بخشد و فرد می تواند درک بهتری از مسائل اطراف خود و صاحب اتاق داشته باشد. استفاده از لوازم و تجهیزات به سبک قدیمی و کلاسیک هماهنگ با تجهیزات مدرن باعث می شود تا طرفدار این سبک از این نوع برای بیشتر دفاتر اداری خود استفاده نمایند.
توصیه می شود فضای فایل در قسمت مرکزی بوده و لوازم و تجهیزات گوناگون را در قفسه ها، کمدها یا کابینت ها با درهای کشویی یا گردان قرارداد. مثلا روزنامه نگاران معمولاً در محیط های پر سر و صدا کار می کنند ولی بسیاری از کارهای اداری نیاز به حداکثر آرامش دارد. با طراحی داخلی اداری به روش اصولی میتوانید عناصری مانند نظم و جدیت، آرامش و رضایتمندی، صمیمیت، اعتماد و … در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید دکوراسیون اداری به یادگیری نکات مهمی در طراحی داخلی در دکوراسیون داخلی اداری می پردازیم. پلان ها بر اساس زمینه کاری شرکت ها به صورت پلان باز و پلان بسته پیاده سازی می شوند. نوع محاسبه درصدی قیمت طراحی داخلی به چه صورت است؟ وقتی برای یک ساختمان طراحی داخلی صورت می گیرد، فقط معنی اش این نیست که ظاهر و پوسته ی کار طراحی شود. مراجعین شما از نحوه چیدمان فضا، عناصر تشکیل دهنده فضا، توجه به جزئیات و راحتی مبلمان اداری به شخصیت کاری شما و هویت برندتان به خوبی پی می برند. درحالیکه اینگونه نیست و طراحی فضای داخلی تجاری و اداری، کاری فراتر از چیدمان سطحی و تزئینات است.
کدام رنگ برای طراحی داخلی محیط اداری مناسبتر است؟ با توجه به اینکه چه نوع سبکی را برای محیط کار در نظر دارید باید بتوانید رنگ های مناسب و کاملا هماهنگ با سایر المان ها را انتخاب نمایید. حتی قبل از شروع به کار باید بودجه مان را هم مشخص کنیم تا در حین کار به مشکل نخوریم. از آنجایی که طراحی فضای اداری از اهمیت بالایی برخوردار است، توصیه می کنیم قبل از هرچیز با کارشناسان مرانتی مشورت کنید. شرکت های طراحی داخلی اداری می توانند برای ایجاد نشاط در فضای داخلی، از رنگ های ملایم و پر انرژی و الهام دهنده ها استفاده کنند. انتخاب سبک، هم بر روی نمای اصلی ساختمان و هم بر روی دکوراسیون داخلی ساختمان اداری شما تاثیرگذار است و باز هم انتخاب سبک به نوع فعالیت شما بستگی دارد.
نمای ساختمان، معرف آن در برابر چشم دیگران است. اما میزان متعادلی از آن بدون شک لازم است. بدون شک موارد و نکات بسیار زیادی وجود دارند که باید در طراحی تجاری و اداری درنظر گرفته شود. نکته دیگری که در طراحی داخلی اداری بسیار اهمیت دارد، انتخاب مبلمان اداری است. اتخاذ تصمیم در خصوص فضاهای ثابت ، فضاهای داخلی و چیدمان مبلمان، عوامل مهمی در طراحی فضاهای اداری و چگونگی انجام فعالیت ها می باشد. چه عوامل حاشیه ای روی دست مزد طراح تاثیر می گذارند؟ چرا که هر چقدر محیط اداری شما حرفه ای تر و شیک تر به نظر برسد، به همان اندازه به رشد و پیشرفت برند شما کمک میکند.
در این زمینه، نورپردازی خارجی که در واقع همان نورپردازی روی نمای بیرونی است، هم حائز اهمیت است. تا جایی که میتوانید از شلوغ کردن نمای بیرونی و طراحی داخلی پرهیز کنید. بهمنظور یادگیری بهتر سبک طراحی داخلی مینیمال، میتوانید از گالریها یا موزههایی بهعنوان مرجع خود استفاده کنید که شیوهی پر کردن فضا را با ضروریات طبیعی یا انتزاعی و ایجاد سرزندگی و شگفتی بهکاربردهاند. چرا که نور چه از نوع طبیعی و چه مصنوعی، ایده پردازی و خلاقیت را افزایش می دهد و تاثیر بسیار خوب و مثبتی بر خلق و خوی افراد می گذارد. بهتر است در سالن ادارات از نور طبیعی استفاده شود.
همچنین استفاده از دیوارپوش با طرح های متنوع در قسمت های مجزای فضای اداری به تفکیک فضا کمک می کند. همچنین کشو یا فایلی در کنار میز تعبیه کنید تا فضای بیشتری را برای نگهداری از وسایل شخصی کارمندان در اختیارشان قرار دهد. در این اداره خبری از میزهای ردیف شده در کنار هم نیست و در عوض فضایی برای استراحت و فعالیت کارمندان در نظر گرفته شده است. در مرکزیت طراحی داخلی فضای اداری یک سازه چوبی قرار دارد که مانند دو ساختمان کوچک به نظر میرسد که با پنجرهها، سقفهای زاویهدار و نورگیرهای سقفی دودکشمانند تکمیل شده است.
ما یکی از شرکتهای پیشرو در طراحی داخلی اداری مدرن هستیم و مشتریان ما از سرتاسر ایران به خاطر تخصص ما در ایجاد محیطهای زیبا به پیشرفت کارمندانشان کمک میکند. همچنین محیطهای اداری را برای زیباتر جلوه دادن با گل و گیاهان زیبا و آکواریومها نیز تزیین میکنند. از این رو امروزه یکی از مهمترین بخشهای معماری، طراحی صحیح و اصولی دکوراسیون داخلی است که در مورد محیطهای کاری اداری نیز اهمیت ویژهای دارد. در مراکز تجاری، تاثیر نورپردازی در ویترین مغازه ها و در شرکت ها نیز تاثیر نورپردازی در جلسات ایده پردازی کارمندان، به وضوح احساس میشود. به گونه ای که در ناخودآگاه آنها برند شما و هویت آن ثبت میشود.
طراحی داخلی اداری مانند طراحی هر محیط دیگر، دارای مشخصهها و نکاتی است که میتواند نقشی مهم در فضا و حس به وجود آمده در آن محیط داشته باشد. به همین دلیل است که شاهد افزایش روزافزون تقاضا، برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری و تجاری هستیم. به همین دلیل است که انتخاب میز و مبلمان اداری مناسب در طراحی فضای داخلی تجاری و اداری بسیار مهم و حائز اهمیت است. اگر در حوزه الکتریک فعالیت میکنید، یک ساختمان مدرن که نمایی با فلز آلومینیوم دارد، بسیار جالب خواهد بود. حتما به ساختمان برخی از برندهای مشهور دنیا دقت کردهاید، کمپانیهایی نظیر: گوگل، مایکروسافت و یا اپل.
در بسیاری از شرکتهای خصوصی جدید، بخصوص آنهایی که کار تیمی را در اولویت قرار دادهاند، نوع چیدمان میزها به شکلی متفاوت با قدیم است. برای مثال رنگ طوسی و خاکستری هنوز هم برای شرکتهایی مانند حسابداری، گزینه خوبی محسوب میشوند اما بدون شک برای یک آژانس تبلیغاتی، انتخاب رنگهای روشن و حتی شادتر در اولویت است. هر تصمیمی در رابطه با چیدمان مبلمان بگیرید، باید راحتی شرکت کنندگان در جلسه را در اولویت قرار دهید. چیدمان مبلمان، میزهای اداری و ترکیب رنگها در تمامی روحیه شما حین کار موثر است. مبلمان اداری چیدمان ارتقای رضایت انبوه مشتریان ، بهبود مستمر کیفیت محصولات ، تسریع در انجام خدمات پس از فروش ، توسعه بازارهای داخلی و ورود به بازارهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده به گونه ای که موفق به صادرات محصولات خود به کشورهای همسایه شده است. طراحی فضای داخلی تجاری و اداری به نوبه ی خود دنیای وسیع و پیچیده ای دارد و طراحان باید به نکات بسیار زیادی توجه کنند. بدون شک پاسخ این دو سؤال بسیار متفاوت است. اما اگر نگاهی طولانی مدت به موضوع داشته باشید، می دانید که اگر بدون طراح پروژه تان را انجام دهید، هزینه های دوباره کاری ها و تخریب ها ضرر و زیانش بیش تر و بد تر خواهد بود.
چرا که از یک سو اعضاء تیم طراحی ما تجربه و آشنایی کافی با اجرای طرح های دکوراسیون داخلی را دارا می باشند. در این قسمت از نوشتار خود با موضوع نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی به بیان نکته هایی در زمینه ی انواع مدل های قرارداد طراحی داخلی خواهیم پرداخت. البته نباید خود را محدود به یک سری نکات کلی کرد، همیشه راههای تازهتری وجود دارند که بتوانید با هزینه پایینتر به نتایج بهتری دست پیدا کنید. از جمله موارد دیگری که میتواند بر هزینه طراحی داخلی ساختمان اداری تاثیرگذار باشد، تجربه و اعتبار مجموعه است. فضایی که تمرکز کارمندان را به هم نریزد، فضای مناسبی برای جلسات داشته باشد، اتاقی برای مدیریت داشته باشد، فضای استراحت کارمندان در نظر گرفته شود و..