کاملترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین
اگر به جابجا کردن و ریدایرکت کردن محتوای صفحههای خود نیاز دارید، بهتر است به کدهای ریدایرکت دائم (۳۰۱) یا ریدایرکت موقت (۳۰۲) صفحهها توجه کنید. این گزینه به گوگل اعلام میکند که شما نمیخواهید صفحه خود را به طور دائم به آدرسی جدید منتقل کنید و گوگل نباید تمام قدرت رنکینگ و اعتبار لینک را به URL جدید منتقل کند. اگر بدانید که کاربران از جستجوی خود چه هدفی دارند و موتور های جستجو چگونه کار می کنند، قدم بزرگی به نام سئو در راستای متحول کردن کسب و کار خود برداشته اید. سئو هم هنر و هم تمرین متقاعد کردن موتورهای جستجو جهت توصیه محتوای شما به کاربران به عنوان بهترین راه حل برای مشکل آنها است. الکسا ابزاری است برای رتبه بندی وبسایت ها که از سال 1996 توسط وبسایت آمازون ارائه شده و متاسفانه در ایران اهمیت زیادی پیدا کرده است. این وبسایت در سال 2021 اعلام کرد تا سال آینده به کار خود خاتمه می دهد.
- بعد از اینکه چند وقتی از راه اندازی سایتتان می گذرد بسته به شرایط مختلف و نیازهای مختلف سایت از جمله رقابت با رقبا و افزایش اعتبار سایت نزد گوگل، نیاز به لینک سازی در سایتها و مدیاهای گوناگون دارید.
- هم کاربران و هم موتورهای جستجو از لینکهای داخلی برای پیدا کردن محتوا روی یک وبسایت استفاده میکنند.
- گوگل نیز آگهی این افراد را، درصورتی که مرتبط با نوع محتوا و بازدید کنندگان سایتهایی که در Google AdSense ثبت نام کردهاند باشد، به سایتهای داوطلب میدهد.
- اگر شما هم جز افرادی هستید که میخواهید کسب و کار پررونقی از طریق سایت خود داشته باشید حتماً برای سئو سایت خود ارزش زیادی قائل شوید.
در این حالت، وقتی شما از وب سایتی بازدید میکنید، مرورگر فایلهای HTML را از سرور دریافت میکند و خودش آنها را به محتویات قابل مشاهده برای شما تبدیل میکند. در این روش، بارگذاری اولیه سایت ممکن است کمی بیشتر طول بکشد اما پس از آن، تفسیر اطلاعات بسیار زودتر اتفاق میافتد. همچنین نسبت به تفسیر سمت سرور، در این روش ارزیابی سئوی سایت توسط موتورهای جستجو به درستی اتفاق نمیافتد و درنتیجه به سئوی سایت لطمه وارد میشود. هر محصول یا کسب و کاری، با مارک و برند مخصوص به خودش شناخته شده و از رقبا متمایز میشود. برند شما به مشتریانتان میگوید چه فکری راجع به محصولاتتان کنند و چه حسی نسبت به کسب و کارتان داشته باشند. برندسازی موثر باعث میشود تا در دل و ذهن مخاطبانتان ماندگار شوید.
منظور از سئوی داخلی، بهینهسازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجو، با هدف رسیدن به جایگاه بالا در گوگل و افزایش ترافیک سایت است. با سئوی داخلی، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و میخوانند، موضوع آن را درک میکنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران میشناسند. اولین قدم در سئوی سایت این است که بدانید مخاطبان شما چه کلماتی جستجو میکنند و چه کلماتی برای مخاطبان سایت شما مهم هستند.
به عنوان مثال “دندانپزشکی” کلمه کلیدی اصلی است و “مطب دندانپزشکی شبانه روزی در غرب تهران” یک کلمه کلیدی لانگ تیل است. مزیت استفاده از لانگ تیل در اینجاست که اولا احتمال سریع رتبه گرفتن روی این کلمات بیشتر است (رقابت کمتر) و ثانیا افرادی که عبارت لانگ تیل را جستجو می کنند، احتمال بیشتری دارد که مشتری کالا و خدمات ما شوند. 2012- گوگل، الگوریتم پنگوئن را معرفی و با وبسایت های اسپم، لینک سازی غیر طبیعی، خرید بک لینک، PBN و … مقابله کرد. بنابراین با یک استراتژی سئو مناسب، می توان ورود کاربر به وبسایت و بالطبع آن، میزان فروش را تا چندین برابر افزایش داد. پس اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی میتواند شما را پیدا کند یا اصلاً از وجود وبسایت شما مطلع شود. در حقیقت شما ۸ هزار مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال شما بودهاند را از دست دادهاید.
حال برای اینکه سایت یا سایتهای اصلی خود (سایتهایی که درآمد کسب میکنند) را در صفحات نتایج جستجو بالا بیاورد، کافیست تا از هرکدام از سایتهای شبکه به سایت یا سایتهای مورد نظرش بک لینک بدهد. منظور از Technical Seo (سئوی فنی) بهبود جنبههای فنی و تکنیکی یک وب سایت بمنظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است. ارکان تکنیکال سئو، قابل فهم ساختن هرچه تمامتر محتوای یک وب سایت برای موتور جستجو و نیز سریع و آسان کردن فرآیند بررسی آن است. به بیان دیگر، با استفاده از سئوی تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک میکنید تا راحتتر به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند. دلیل نامگذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست.
Above the Fold اهمیت خاصی دارد؛ چراکه اولین نمایی است که یک کاربر جدید از وبسایت شما میبیند. گوگل در سال 2012 الگوریتم Page Layout (صفحه آرایی) را برای کاهش رتبه وبسایتهایی بوجود آورد که در فضای Above the Fold از تبلیغات بسیار زیادی استفاده کرده بودند. Heading Tags یا Header Tags یا تگهای عنوان، تگهای HTML هستند که بمنظور شناسایی عنوانها و زیرعنوانهای موجود در محتوای صفحات (H1 تا H6)، از دیگر انواع متن (مثل پاراگراف) استفاده میشوند. عنوانها به موتورهای جستجو و کاربران کمک میکنند تا متن را خوانده و درک کنند. هر عنوان باید به خواننده ایدهای از اطلاعاتی که در متن زیر آن قرار گرفته است، بدهد.
سئوی داخلی سایت چیست؟
به عبارت دیگر؛ باید اهمیت ویژهای برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده در گوگل قایل شویم. خوشحالیم که این بخش مورد توجه شما قرار گرفته و تلاش میکنیم که با جمع آوری نظرات بیشتر ارزش و کارایی آن را تا حد امکان افزایش دهیم. سلام معین عزیز
با نظر شما موافقیم و بسیار خوشحالیم که این صفحه و اطلاعات آن از نظر شما مفید بوده است. الگوریتم های گوگل هر روز در حال پیشرفت و ارتقا هستند و فریب آنها امروز کار دشواری محسوب میشود. تشکر ویژه از شما بابت سایت جامع و خوبتون
من میدیدم که همه جا از سئو صحبت میشه و همیشه دوست داشتم بتونم منم سر رشته ای از این سئو داشته باشم.
۲. سئو لینک سازی نیست
برای آموزش سئو میتوانید کاربر را با یک لینک، به صفحه مربوطه راهنمایی کنید. درحالی که این تصور کاملا منسوخ شده و دیگر مفهومی بین کاربران ندارد. به میزان دفعاتی که یک کلمه کلیدی در صفحه تکرار میشود، چگالی کلمه کلیدی میگویند.